Szukaj:

wtorek, 29 stycznia 2013

1. Ocena bloga

Nazwa, adres itp. (3/5 pkt.)
i-am-butterfly.blogspot.com - "Jestem motylem". Nazwa, a zarazem adres, zachęcający do czytania. Wydaję się, że blog należy do motyla jakiejś wrażliwej, a także miłej osóbki. Od razu chce się wejść, lecz właściwie co wspólnego ma nazwa bloga z blogiem. Do czego się ona odnosi? Nie wiem, ale o nazwach nie powinno się dyskutować, więc przejdźmy do loginu autorki, który brzmi Paulina. Szczerze mówiąc zwykłe imię, można by było wymyślić coś ciekawszego, odnoszącego się do nazwy bloga, np. Butterfly :)

Wygląd bloga (9/20 pkt.)
Na blogu widnieje przyjemny dla oka nagłówek, ale muszę stwierdzić jedno. Na twoim blogu dużo rzeczy jest pomieszane. Nazwa i-am-butterfly jest o tym, że ktoś jest motylem, login autorki z tym się nie łączy, tak samo jak nagłówek. Nie wiem jak to ująć, ale nie znalazłam wytłumaczenia nazwy bloga, a nagłówek ani trochę mi się z nazwą nie kojarzy. Autorka powinna zrobić coś, żeby to miało nogi i skarpety ręce. Mam nadzieję, że napisałam to w miarę zrozumiale ;)

Tło jest ładne, ja właśnie w takich gustuję. Nie przeszkadza w czytaniu. Pewnie inni stwierdziliby, że jest mało ambitne, więc to już zależy od autorki. Czy woli takie czyste, nie przeszkadzające w czytaniu czy takie bardziej ambitne. Ja uważam, że możesz zostawić takie jakie jest. Jest za to inny problem, zbyt gigantyczny blog. Na pewno wyglądałby estetyczniej gdyby jego szerokość była zmniejszona do max 1000 pikseli. Poza tym za dużo postów na jednej stronie, radziłabym zmniejszyć ich ilość.

Jest jeszcze jedna kwestia, którą trzeba poruszyć - zdjęcia. Tak wiem, że nie każdy ma super wypasiony aparat i to jest najczęstszy powód zdjęć złej jakości, ale na tym blogu to nie wina aparatu, lecz wiedzy autorki. Kilka uwag napiszę w punktach:
1. Mało ambitne zdjęcia. Zdjęcia z kciukami w górę na tym blogu zdarzają się co chwilę.
2. Bardzo ciemne zdjęcia, np. to:

Zdjęcia powinno być od czasu do czasu tajemnicze. Inne powinny rozweselać. Do fotografowania trzeba włożyć serce, a nie pstryknąć kilka zdjęć z bułką i gotowe.

Dodatkowe punkty (0/5 pkt.)
Nie mam za co przyznać :/

Podsumowanie: 12/25 (+5 dodatkowych) pkt.
Przyjmij uwagi do serca, a na pewno blog będzie jeszcze lepszy.
Przypominam, żebyś wiedziała, że na razie powinnaś się skupić na zdjęciach i zmniejszeniu szerokości bloga, potem na nagłówku (niech jakoś komponuje się z nazwą bloga), a na końcu możesz jeszcze udoskonalić inne rzeczy, np. tło, choć to dla mnie jest bardzo odpowiednie ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prosimy o niereklamowanie swoich blogów (same trafimy)!!!